Hanging Train - Germany

Amazing!!
Memang tidak dapat di bayangkan yang Jerman ni dah maju lama dah tengoklah, sebelum tahun 90-an diorang dah ada hanging train. Tram lagi...

Kepada yang tak pernah gi Germany macam aku jugak... Jamulah mata U'ol erk~



Isy.... Sekali jatuh habis mati terhempap semua...





Zaman Charlie Chaplin pun dah wujud dah benda ni



Salam Tulus Ikhlas,

Alahai Burung Pipit - 18SX

Seorang pemuda hensome yang sedang mabuk, berjemur dipantai tanpa pakaian menutup tubuhnya. Ketika dia melihat seorang anak gadis kecil lebih kurang berumur 7 tahun berjalan melintasinya, Dengan pantas dia menutup bahagian tubuhnya yang tertentu dengan buku yang sedang di bacanya.
Kerana hairan, anak gadis kecil itu berkata, "Abang, apa abang tutup dengan buku tu?" tanya gadis kecil sambil menunjuk ke arah buku.
Kerana malu, pemuda itu menjawab,
"Ah tidak ada apa-apa. ini hanya seekor burung pipit?" Seekor burung pipit?" tanya gadis itu kebingungan. Betul, hanya seekor burung pipit," jawab pemuda lebih tegas. Setelah gadis kecil itu pergi berlalu, si pemuda kembali membaca buku sambil meneguk minuman kerasnya. Tak lama kemudian, si pemuda tertidur.
Ketika terbangun, dia berada di hospital dan merasa sakit yang amat sangat.
Seorang polis menanyainya, "Apa yang terjadi?" "Saya tidak tahu. Saya sedang berjemur di pantai, lalu ada gadis kecil bertanya sebentar dan tidak lama setelah dia pergi saya tertidur dan kini tiba- tiba berada di sini.
Polis itu pergi ke pantai mencari gadis kecil dan bertanya, "Apa yang kamu lakukan terhadap lelaki yang sedang berjemur itu tadi?"
Gadis kecil itu menjawab, "Saya tidak melakukan apa-apa terhadap abang tu pon. Cuma waktu dia tidur, saya main dengan burung pipitnya. Tapi tidak lama kemudian, burung itu meludahi muka saya. Karena itu saya patahkan leher dan paruhnya, saya pecahkan telur-telurnya & saya bakar sarangnya!"


Salam Tulus Ikhlas,


Provokasi media dan benteng demokrasi rakyat Indonesia didalangi pihak ketiga

Salam blog semua,
Akhir2 ini banyak kedengaran tetang indonesia nak perang ngan malaysia...
sebenarnya rakyat indonesia ni cepat terpengaruh dengan media yang provoke
cerita ni..

http://img.youtube.com/vi/kyKY_ccGOaA/0.jpg


Memetik laporan weblog yang menamakan halaman tersebut sebagai Digital Journal, 26 September 2009, sekumpulan rakyat Indonesia yang menggelarkan dirinya sebagai Benteng Demokrasi Rakyat bercadang untuk menyerang Malaysia pada 8 Oktober 2009.

Kumpulan tersebut ditubuhkan pada tahun ini, iaitu semasa kempen pemilihan presiden Indonesia berupaya menarik perhatian segelintir rakyat Indonesia untuk melakukan sweeping terhadap rakyat Malaysia di Indonesia menggunakan buluh runcing dan membakar bendera Malaysia di Kedutaan Malaysia di Jakarta pertengaahan September lalu.

Kumpulan yang anti Malaysia itu dilihat tiak mengendahkan permohonan maaf dan tidak cuba memahami permasalahan sebenar yang cuba digembar-gemburkan oleh media mereka yang mengalami kejutan besar apabila diberikan ruang kebebasan yang besar sejak kejatuhan pentadbiran Suharto pada tahun 1998.

Sebelum ini media Indonesia seperti juga Malaysia terpaksa memohon dan mendapat kebenarakan untuk diterbitkan (izin produksi) dari pemerintah, khususnya Departmen Penerangan. Setelah Suharto disingkirkan, sewaktu Megawati Sukarnoputri menjawat jawatan Presiden Indonesia, izin penerbitan itu dihapuskan dan Departmen Penerangan dimansuhkan.

Berdasarkan laporan tersebut, Malaysia dituduh sebagai jiran yang suka mengambil hak Indonesia termasuk kebudayaan dan kedaulatan Pulau Ambalat, Semasa pilihan raya presiden mereka menggunakan isu Pulau Ambalat sebagai senjata untuk menewaskan sokongan rakyat Indonesia terhadap Susilo Bambang Yudhiyono dan menegaskan akan menggantikan kuasa tersebut jika Presiden gagal mendesak Malaysia supaya menggugurkan tuntutan tersebut.

Jika pertikaian mengenai tuntutan bertindih terhadap Ambalat tidak berpihak kepada Indonesia, mereka akan berusaha menjatuhkan presiden. Dengan tersiarnya iklah pelancongan terbaru yang dikeluarkan oleh Discovery Channel yang berpengkalan di Singapura, menyebabkan kumpulan tersebut semakin marah kepada Malaysia.

Malaysia sekali lagi dituduh mencuri artifek budaya rakyat Indonesia dengan mendakwa tarian pendet yang diamalkan oleh penganut Hindu di Pulau Bali sebagai “rompakan budaya.” Maka semakin semaraklah laporan media Indonesia mengenai kecaman “rompakan budaya” sehingga Malaysia dijuluki sebagai “Maling-sia.” Perkataan “maling” yang digunakan bagi menggambarkan sikap dan kegemaran merompak apa sahaja demi kepentingan Malaysia walaupun tepaksa menyakitkan hati rakyat Indonesia.

Ekoran daripada rasa marah tersebut, media dan kumpulan tersebut tidak mengendahkan permohonaan maaf Discovery Channel mengenai kesilapan tersebut sebaliknya terus menuduh sebuah syarikat penerbitan filem tempatan sengaja melakukannya. Isu itu kemudiannya dikembangkan dengan membangkitkan lagu Negaraku yang diambil melodinya daripada lagu Terang Bulan karya Allahyarham Saiful Bahri.

Menurut Mustar Bona Ventura, penyelaras kumpulan tersebut, setakat mereka telah berjaya merekrut lebih 1,200 orang dan dijangka lebih 300 orang lagi akan memberikan sokongan. Sepanjang minggu lalu, kumpulan tersebut berjaya merekrut lebih 600 orang di Jakarta dan dijangka lebih ramai lagi akan menyertainya.

Kumpulan tersebut turut dilaporkan telah menghantar surat bantahan kepada Kedutaan Malaysia di Jakarta dan Presiden Indonesia. Kumpulan tersebut turut mendesak Presiden Indonesia supaya mengarahkan Malaysia menutup kedutaannya di Jakarta dan menghantar balik rakyat Malaysia . Turut dituntut ialah menutup Kedutaan Besar Indonesia di Malaysia dan menghantar balik semua warganegara Indonesia yang bekerja di Malaysia termasuk pendatang tanpa izin.

Mustar turut menegaskan bahawa pada 8 Oktober 2009, seramai 1,500 orang ahli kumpulan mereka (Bendera) akan berlepas ke Malaysia melalui pelbagai cara termasuk melalui udara, darat dan laut manakala seramai 10 orang telah pun berada di Malaysia dan mereka sedang merancang untuk bertempur secara terbuka dengan rakyat Malaysia.

Namun hingga setakat masih belum menampakkan kemarahan tersebut telah menjejaskan hubungan antara dua Kerajaan. Kekeruhan hanya berlaku dalam kalangan kumpulan Bendera, manakala lebih banyak lagi kumpulan rakyat Indonesia tidak bersetuju dengan sikap kumpulan tersebut yang dilihat telah dipergunakan oleh pihak ketiga sengaja tidak mahu melihat hubungan Malaysia-Indonesia menjadi semakin akrab.

Pihak ketiga itu juga dikatakan sengaja cuba menangguk air keruh kerana menghasut dan menaja segelintir rakyat Indonesia bagi membangkitkan kemarahan. Namun, rakyat Malaysia terus berhati-hati dengan strategi kerana telah lama mensyaki bahawa ada pihak tertentu yang cuba mengaut keuntungan di atas kemelut yang bakal timbul antara Malaysia-Indonesia. Mereka menjadi semakin tersepit apabila Malaysia-Indonesia berada dalam hubungan yang akrab di mana geopolitik dan hegemoni ekonomi pihak tersebut akan turut terjejas.

Ini kerana kedua-dua negara serumpun ini mempunyai sumber bahan mentah dan komiditi perdagangan yang besar, yang sentiasa diharapkan dapat membantu memulihkan kedudukan ekonomi. Pertumbuhan ekonomi yang perlahan dan negative menyebaban pihak terbabit sanggup menggunakan apa cara bagi memecahkan benteng persahabatan, kerana dengan cara itu mereka mengharapkan Indonesia terus memberikan bantuan.

Setakat ini pihak ketiga masih belum mampu mempengaruhi keputusan dan dasar luar negara antara Malaysia dan Indonesia. Tidak ada pertelagahan antara kedua-dua pemimpin, sebaliknya antara pemimpin tertinggi semakin kuat azam untuk terus memperkukuhkan hubungan serumpun antara kedua negara, dan masing-masing dilihat saling memerlukan.




Salam Tulus Ikhlas,

Tonton TV guna Internet

Oleh Afiq Hanif
afiq@hmetro.com.my


SEBAGAIMANA satu dunia, menonton televisyen menjadi kebiasaan rakyat Malaysia.

SEBAGAIMANA satu dunia, menonton televisyen menjadi kebiasaan rakyat Malaysia.

Ia adalah antara teknologi yang pantas mendapat perhatian pengguna sejak peti televisyen mula dijual kepada masyarakat pada 1953.

Ketika itu imej yang dihasilkan hanya hitam dan putih, namun ia terus mengalami revolusi seperti yang dapat kita nikmati pada hari ini.

Teknologi penghantaran isyarat menggunakan sistem te restrial yang kemudian diperbaharui dengan sistem satelit menjadikan televisyen sasaran perubahan inovasi.

Tidak berhenti di situ, televisyen bergerak selangkah lagi menuju dimensi baru apabila ia mampu disesuaikan dengan capaian Internet yang seterusnya menghasilkan gabungan baru dalam dunia komunikasi dan hiburan.

Bermula sejak beberapa tahun kebelakangan ini, menonton televisyen dengan menggunakan Televisyen Protokol Internet (IPTV) menjadi pengalaman baru yang mengembangkan kaedah manusia berinteraksi dengan kotak televisyen.

Menariknya, menonton televisyen dengan menggunakan IPTV mempamerkan visual dan audio yang berkualiti tinggi sama seperti siaran televisyen biasa.

Maknanya dengan memiliki komputer, penonton boleh menonton program menarik menerusi kaedah diperkenalkan hasil teknologi masa depan itu dengan visual berkualiti tinggi dan memberi kemudahan untuk akses di mana saja asalkan mempunyai kemudahan Internet.

Gaya hidup masa kini dan kemudahan Internet di negara ini membuka ruang kepada cara baru menonton televisyen menerusi Internet yang akan menyumbangkan kepada pe ningkatan dunia penyiaran tempatan.

Semestinya, komitmen teknologi terbabit merevolusikan penyiaran dengan mempelbagaikan kaedah untuk menonton televisyen yang kini tidak terhad kepada siaran teresterial, televisyen kabel dan televisyen satelit semata-mata.

IPTV adalah sistem yang mana perkhidmatan televisyen digital disampaikan menggunakan Protokol Internet me rentasi prasarana rangkaian seperti kemampuan yang di sambung menerusi jalur lebar.

Secara umumnya, IPTV mengetengahkan kandungan te levisyen yang bukan disalurkan melalui format penyiaran dan kabel biasa, sebaliknya diterima penonton melalui teknologi digunakan untuk rangkaian komputer.

Untuk pengguna perumahan, IPTV sering dikaitkan dengan Video atas Permintaan (VoD) dan ia disambung dengan perkhidmatan Internet yang lain seperti capaian Web dan Panggilan atas Protokol Internet (VoIP).

Gabungan ketiga-tiga sumber terbabit menghasilkan pakej perkhidmatan Triple Play bagi lebih pengayaan kandungan (rich content).

Menurut Ketua Pembangunan Perniagaan Rantau Asia Selatan Nokia Siemens Networks, Praba Sangarajoo, kajian dijalankan Broadband Forum pada penghujung 2006 me nunjukkan dunia kini memiliki 4.5 juta pelanggan IPTV.

“Ia dijangka bertambah dari 15.3 juta kepada 23.9 juta pengguna dari tahun ke tahun manakala Asia Tenggara turut menyaksikan pertambahan 91 peratus menunjukkan potensi IPTV di kalangan masyarakat Asia,” katanya.

Sangarajoo menjelaskan IPTV boleh dikategorikan kepada dua bahagian iaitu siaran disalurkan menerusi komputer peribadi (PC) dikenali sebagai TV Web yang mana kan dungannya dibangunkan atas permintaan pengguna.

“Kandungan IPTV terbabit dilihat menerusi laman web atau platform rangkaian sosial seperti MySpace dan YouTube dengan pendekatan lebih mendalam terhadap pengguna tertentu,” katanya.

Sangarajoo berkata, kategori kedua dilabelkan sebagai media biasa seperti televisyen namun ia menggunakan set kekotak di atas (set-top-boxes) yang disambung terus ke televisyen menggunakan prasarana IP serta akses jalur lebar.

“Perkhidmatan terbabit diuruskan pembekal perkhidmatan dengan kandungan hanya akan dihantar sekiranya pengguna di rumah memesannya,” katanya.

Tidak seperti konsep ‘terus-ke-rumah’ yang menjadi ke biasaan pengguna di Malaysia, IPTV menawarkan kualiti berbeza dengan kandungan hiburan lebih meluas tanpa sebarang halangan.

“Paling menarik, siaran IPTV tidak akan terganggu oleh hujan, angin atau cuaca terik kerana struktur arkitekturnya berbeza,” kata Sangarajoo.

Berdasarkan aspek perniagaan pula, IPTV berkos efektif untuk pembekal perkhidmatan dan kandungan menyasarkan pengiklanan, ciri interaktif dan aplikasi berasaskan web mereka yang diperlukan dalam menjana keuntungan.

“IPTV turut sejajar dengan visi masa depan televisyen Nokia Siemens Networks yang mana pengalaman pengayaan kan dungan media membolehkan penciptaan, perkongsian dan perhubungan komuniti yang berterusan.

“Ia boleh dilakukan di mana saja, pada bila-bila masa dan pada mana-mana peranti yang diinginkan,” katanya.

Katanya, Malaysia adalah negara berpotensi untuk me majukan IPTV dengan kadar celik pengguna di kalangan masyarakat membantu memperluaskan kandungan.digital.

Sangarajoo berpendapat Malaysia mempunyai komitmen dan penetapan jalur lebar yang mantap dengan kadar pe nembusan baik memudahkan capaian IPTV.

“Negara ini sudah mempunyai prasarana tembaga terbaik di bandar dan luar bandar, sekali gus menjadikan Malaysia sesuai untuk memulakan IPTV.

“Ia membolehkan perkhidmatan generasi kandungan media masa depan yang bertepatan dengan kehendak pengguna tempatan selain mengekalkan visi sebagai negara termaju dalam sektor teknologi dan prasarana,” katanya.

Beliau berkata, IPTV membenarkan pengguna menikmati kemudahan Triple Play yang mempunyai pakej harga kom petitif di samping penerimaan saluran siaran secara ‘ala carte.’

“Sasaran itu turut menguntungkan pengiklan kerana me reka kini faham kehendak yang didapati menerusi pelanggan mereka,” katanya.

Sehingga Jun 2006, lebih 1,300 saluran IPTV percuma berada di pasaran dan sektor itu berkembang pesat dengan kebanyakan syarikat penyiaran di seluruh dunia menyalurkan isyarat siaran mereka menerusi Internet.

Saluran IPTV percuma itu hanya perlukan penyambungan Internet dan peranti yang menyokong standard Internet seperti komputer peribadi (PC) atau set kekotak di atas (set-top-boxes) yang disambung terus ke televisyen.

Disebabkan IPTV menggunakan standard protokol rang kaian, ia menjamin kos capaian yang rendah bagi pengguna dan kos operasi yang murah bagi penyedia perkhidmatan.

Menggunakan PC atau set kekotak di atas bersama dengan penyambungan jalur lebar, video boleh disalurkan ke rumah atau pejabat dengan lebih cekap berbanding kabel.

Dalam pada itu, segmen capaian Internet berasaskan jalur lebar berkembang begitu pesat di seluruh dunia.

Firma penyelidikan terkemuka, Gartner Group menjang kakan pelanggan IPTV

meningkat sekali ganda dari 6.4 juta pada 2006 dan lebih 48 juta isi rumah di seluruh dunia dijangka melanggan IPTV pada 2010.

Banyak syarikat telekomunikasi mula menerokai IPTV sebagai penjana keuntungan baru ke atas pasaran sedia ada mereka sebagai usaha menyaingi perkhidmatan yang di berikan oleh televisyen berkabel atau satelit.

Senario di negara kita turut tidak ketinggalan apabila penyedia perkhidmatan jalur lebar terkemuka, TM Net mempunyai saluran IPTV menerusi Hypp.TV yang boleh dicapai menerusi www.hypp.tv.

Hypp.TV menawarkan kandungan video dari tiga saluran utama iaitu sukan, berita dan gaya hidup serta hiburan tempatan.

IPTV bukan sekadar menawarkan kandungan yang siap dirakam dan perlu dipindah turun terlebih dulu oleh peng guna sebelum ditonton, malah ia sebenarnya meliputi ke dua-duanya yang dipanggil berbilang siaran (multicasting) untuk siaran langsung atau ‘live’ dan video yang sudah dirakam (Video atas Permintaan - VOD).

Kandungan video itu lazimnya akan dimampatkan meng gunakan kodek MPEG-2 atau MPEG-4 dan kemudian di hantar menggunakan penyalur pengangkutan MPEG me nerusi IP berbilang saluran (IP Multicast) untuk siaran langsung atau menerusi IP siaran tunggal (Unicast) untuk VOD.

IP Multicast adalah kaedah yang mana maklumat atau kandungan itu boleh dihantar ke banyak PC pada satu masa.

Sementara itu, standard pemampatan video kodek H.264 atau MPEG-4 semakin luas digunakan bagi menggantikan kodek MPEG-2 kerana ia lebih cekap dan mutu video yang lebih tinggi.

Salah satu perbezaan IPTV dengan siaran lain termasuk kandungannya boleh

diperibadikan dan lebih interaktif di samping berkeupayaan menyalurkan kandungan berdefinisi tinggi (HD).

Lebih interaktif membawa maksud bahawa ia membenarkan komunikasi antara penonton dengan kandungan sama ada VOD atau saluran TV biasa. Pelanggan juga mungkin me nyumbang atau mengedarkan kandungan.

IPTV menawarkan kawalan yang menyeluruh serta mem beri kepuasan penonton. Mereka bukan saja boleh me nentukan kandungan atau program yang hendak ditonton, malah boleh mengawal masa, siapa dan berapa kali program itu mahu ditonton.

Dengan ciri kawalan itu, ia membolehkan keluarga me ngawal kebebasan anak-anak menonton sama ada dengan kawalan masa atau program tertentu saja.


Salam Tulus Ikhlas,


Akhil Akan Saman Blogger "Zalim"


'Drama' sebabak demi sebabak tentang perjalanan hidup penyanyi dan penceramah Akhil Hayy yang baru melangsungkan perkahwinan dengan penyanyi dan pelakon Waheeda belum terhenti.

Sejak tersetusnya kes penceraian Akhil hinggalah berita pernikahannya dengan Waheeda menggemparkan industri seni tempatan, semuanya bagaikan sudah hilang sabar dengan pasangan ini.

Ada yang bertindak untuk memboikot mereka, tidak kurang juga yang melabelkan Akhil tidak layak digelar ‘ustaz’ mahupun ‘pendakwah’.

Atas sebab itu, tidak mustahillah lelaki ini berang sehingga bertindak untuk menyaman mana-mana blogger yang disyaki telah ‘menzaliminya’ dan Waheeda pada bila-bila masa.

"Sampai satu tahap nanti, saya akan saman blogger-blogger yang menulis cerita yang tidak baik tentang saya dan Waheeda.

"Sekarang, saya dan Waheeda dah menikah...samada mereka aibkan saya pada masa selepas atau sebelum berkahwin, kedua-duanya diambil kira.

"Kami tak pernah cari musuh, kenapa mereka reka cerita seperti itu? Jika orang lain dah rancang nak bercerai atau berkahwin lain, kenapa kita nak ganggu rumah tangga orang?

"Bak kata Rasulullah, kalau tak reti baik diam dan muhasabah diri masing-masing," kata Akhil yang bijak berkata-kata ini.

Jelasnya, dalam isu ini dia percaya Allah akan membalas setiap perbuatan manusia yang menzalimi dirinya dengan hanya berdoa kepada-Nya.

"Allah Maha Adil..jika hari ini kita kena, esok lusa kita tak tahu bagaimana.

"Ini perjalanan hidup dan kami bukannya membuat jenayah

"Terlalu banyak orang terlepas pandang dalam hal ini dan kami dizalimi.

"Mereka buat sehingga program ‘Cafe Akhil Hayy’ terpaksa direhatkan.

"Allah Taala akan memberi balasan kepada mereka dengan hanya melalui doa-doa kami kerana antara doa yang akan dikabulkan oleh Allah adalah doa orang yang dizalimi," katanya yang hadir seorang diri tanpa ditemani Waheeda yang berada di rumah kerana sakit gastrik.

Berkaitan program ‘Cafe Akhil Hayy’ yang khabarnya akan dihentikan, Akhil berkata dia menerima semua keputusan pihak Astro Oasis dengan hati yang terbuka.

"Itu Astro Oasis punya kerja. Saya tak kisah dan terpulang pada mereka. Bagi saya rezeki ini Allah yang tentukan. Jadi, saya terima setiap keputusan secara positif," ulasnya ringkas.

Menceritakan tentang kehidupannya selepas berkahwin kini, dia berkata semuanya berjalan dengan baik dan suasana ‘bulan madu’ mereka turut disertai oleh kaum keluarga.

"Alhamdulillah, perkahwinan ini telah merapatkan hubungan silaturahim antara dua buah keluarga kerana perkahwinan tak semestinya untuk diraikan oleh mempelai tetapi seluruh keluarga.

"Pada bulan puasa ini, kami lebih banyak berbuka di rumah kedua-dua belah mertua sehingga kami tiada ruang untuk berbuka berdua.

"Tiga hari pertama kami berbuka puasa di rumah mak saya di Gopeng, Perak dan tiga hari berikutnya di rumah mak dan bapa Waheeda," kata Akhil yang bercadang untuk mengerjakan umrah di Mekah dengan Waheeda sebagai lokasi bulan madu.

Bagi Akhil, mengerjakan umrah di Mekah merupakan tempat terbaik cuma mereka belum fikirkan tarikhnya kerana ‘belum sampai seru’.

Dia juga bersyukur apabila mendapat keluarga yang memahami dan sentiasa menyokong mereka dari belakang.

Bukan sahaja keluarga, malah begitu juga anak-anak Akhil yang memanggil Waheeda sebagai ‘mama’.

Mengenai pengumuman Waheeda hendak bersara dari dunia artis semasa hari pernikahan mereka, Akhil berkata keputusan Waheeda itu lahir daripada dirinya sendiri dan bukannya atas paksaan sesiapa.

"Bukan saya yang paksa dia untuk berhenti tetapi apabila dia membuat keputusan itu, saya hanya menyambutnya dengan sempurna,” katanya yang akan berhari raya di Gopeng dan Johor Bahru.

Ditanya mengenai kesihatan Waheeda selepas didakwa terkena buatan orang atau sihir, Akhil menjawab:

"Dia masih berubat dan keadaan dia kadangkala ‘ok’ dan kadangkala tidak. Saya harap orang yang membuat itu mendapat kesedaran."

Sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang nanti, Akhil Hayy akan tampil dalam dua buah program raya yang disiarkan oleh Astro iaitu ‘Mega Raya Astro’ di Astro Ria, 19 September, Sabtu, 11 malam dan ‘1001 Inspirasi’ di Astro Oasis, 20 September, Ahad, 1.30 tengahari.

SUMBER - MSTAR


Salam Tulus Ikhlas,

Pelakon Britain dakwa bapa anak Jackson

http://i.thisislondon.co.uk/i/pix/2009/03/lester-500x452.jpg


LONDON: Bekas pelakon kanak-kanak di Britain, Mark Lester, memberitahu akhbar bahawa dia menderma sperma kepada Raja Pop, Michael Jackson dan mungkin bapa kepada Paris, anak penyanyi itu.


Lester yang memegang watak Oliver Twist dalam muzikal ‘Oliver!’ pada 1968, memberitahu akhbar News of the World:

“Saya memberi sperma kepada Michael supaya dia boleh menjadi bapa dan saya percaya Paris adalah anak saya.”

Katanya, Jackson memberitahunya pada 1996 mengenai keinginannya menjadi bapa.


Lester, 51, juga bersedia menjalani ujian bagi mengesahkan beliau bapa Paris, 11. Beliau yang mempunyai empat anak, juga berkata wujud persamaan rupa antara anaknya, Harriet dengan Paris. - AFP/Agensi



Salam Tulus Ikhlas,

Alahai MPKB

Assalamualaikum,

Sekiranya saya mempunyai urusan rasmi yang perlu di selesaikan di kota bharu, maka saya akan memandu kereta ke sana. Walaupun berat rasanya untuk menyempurnakan kewajipan itu namun saya relakan juga. Pasti anda tertanya-tanya, Apakah cerita di sebaliknya? Ikuti kisah ngeri Ayah Su yang telah di 'pau' oleh MPKB-BRI tempoh hari.

Pada hari yang biasanya cerah dan menceriakan, Ayah su dan Mak su seperti biasa menjalankan tugas mereka. Berurusan dengan bank dan jabatan kerajaan adalah rutin harian mereka. Perjalanan ke pusat bandar agak sibuk di waktu puncak. Namun di redahi juga demi tanggungjawab yang perlu di lunaskan.

http://115.133.144.162/mpkb/images/logo1.jpg

Segenggam duit syiling perlu di sediakan kerana sistem letak kereta di kota bharu adalah menggunakan mesin yang menggunakan syiling. Itu pun belum tentu mencukupi kerana biasanya mereka akan berurusan dengan 4-5 tempat yang belum tahu jumlah masa yang di perlukan untuk menyelesaikan urusan terbabit. Tambahan pula jika mereka berurusan dengan bank, biasanya saya memerlukan masa lebih dari 1 jam. Jadi, bayaran yang di kenakan untuk meletak kereta di dalam lingkungan RM 1.00. Tapi, kadangkala tidak sampai pun 1 jam jadi wang s terbazir begitu saja di dalam mesin letak kereta. Jika di hitung kembali, Jumlah syiling yang perlu mereka bawa setiap kali berurusan di kota bharu adalah lebih kurang RM 4.00, jika mereka berurusan dengan 4 tempat di mana setiap 1 adalah berjauhan. Dapatkah anda bayangkan jika duit syiling 20sen sebanyak RM 4.00 berada di dalam kocek anda?? Umpama kucing dengan loceng dilehernya.

Mereka masih berada di bank sambil melihat no giliran yang sudah hampir di panggil di belakangnya masih ada 50 orang menunggu. Jam sudah menghampiri pukul 11.00 pagi. Rupanya sudah 1 jam lebih mereka menanti gilirannya di panggil. Ayah Su mula teringatkan tempoh mesin letak keretanya sudah tamat beberapa minit yang lalu. Ayah Su bergegas keluar dari bank dan meninggalkan mak su sendirian yang menyelesaikan urusan bank tersebut. kereta di letakkan agak jauh dari bank. Untuk pengetahuan semua, di Kota Bharu adalah bandaraya yang susah untuk dapat parking. kalau ada pun sebab jarak dari bangunan dengan jalan adalah tidak sampai 15 kaki. Jadi kereta hanya boleh di letakkan di kawasan tertentu sahaja. Pada masa itu, Ayah Su meletakkan keretanya di seberang jalan berhadapan dengan kedai karpet di Jalan Yahya Petra. Setibanya Ayah Su di sana, di lihatnya mesin letak keretanya sedang berkelip menandakan ia sedang kelaparan duit syiling. Ayah Su menyuapkan 40sen ke dalam mesin tersebut menandakan masa yang di benarkan meletak kereta di situ adalah 30 minit.

Ayah Su kembali ke bank untuk menemani Mak Su, di lihat Mak Su sudah selesai berurusan. Mereka seiringan ke tempat letak kereta. Setibanya di kereta terpampang masa di mesin letak kerata 23 minit. Ayah Su hanya tersenyum. "Sedekah lah pada MPKB" Katanya.

Setelah selesai urusan bank. Mereka meneruskan perjalanan ke lokasi seterusnya iaitu Pasaraya Billion, Jalan Sultan Yahya Petra yang tidak begitu jauh dari lokasi sebelumnya. Bukanlah tujuannya untuk membeli belah, tapi menyelesaikan urusan dengan SSM (Suruhanjaya Syarikat Malaysia) yang berada di dalam bangunan Billion. Sewaktu melalui hadapan bangunan billion, kelihatan tempat meletak kereta penuh. Ayah Su terus memacu keretanya dan kebetulan ada kekosongan di hadapan Hotel Renaissance. Walaupun di situ bukanlah tempat letak kereta yang di benarkan, Ayah Su letak juga kerana di sangkanya urusannya tidak lama.

Setelah selesai urusan mereka di SSM yang hanya mengambil masa 15 minit, mereka berjalan menuju kereta. Alangkah terkejutnya mereka apabila di lihat kereta mereka telah di "clamp". Perasaan kesal mula menyelubungi wajah ayah su. Mak Su dah mula "kaf" "alif" "LUT". Di lihatnya saman yang di sepit di "wiper". Di lihat kompaun di atas kesalahan mereka adalah RM300.00. RM 300.00 untuk masa 15 minit. Memang tak masuk akal. Mana nak cari duit, suku bulan kerja belum tentu dapat sebanyak itu. Tanya pemandu di sebelah keretanya, katanya jika merayu dapat separuh, wah senangnya dapat duit.

Jadi, mereka pun menelefon nombor yang tertera pada saman terbabit untuk membayar kompaun tersebut. Katanya, Jika bayar di situ tak boleh diskaun. Tapi, kalau bayar di pejabat boleh dapat diskaun. Aik, main tawar menawar pulak dia ni. Terfikirlah pulak, kalau bayar di pejabat maksud terpaksa menapak ke Jalan Hospital yang jauhnya lebih kurang 7km dari situ. Memang kerja gila betul lah. Hanya 15 minit punya pasal, sudah jadi kerja 2 jam. Ayah Su pun minta budi bicara dengan pegawai MPKB terbabit. Namun, jawapan yang agak tidak menyenangkan di perolehi oleh mereka. Mujurlah Mak Su teringatkan jiran mereka yang bekerja sebagai seorang pegawai di MPKB. Maka, diskaun pun di perolehi dari RM 300.00 menjadi RM 70.00. Setelah mendapat pengesahan dari jiran mereka maka Ayah Su menyerahkan telefon kepada pegawai yang mengunci kereta mereka. Maka, terselamatlah RM 300.00 yang sepatutnya di bayar kepada Encik MPKB tersebut.

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2009/01/keria-bodoh-mpkbbri.jpg

Moral ceritanya begini:

Kalau ada rezeki lebih, lebih baik sedekah kat orang miskin daripada sedekah kat MPKB macam Ayah Su tadi...

Nak datang ke Bandar Kota Bharu dengan kereta, korang kena bawa syiling “banyak”, Jika tidak padah banyak akan menimpa. Jangan parking merata-rata, walaupun seminit sebab MPKB memang dok ushar korang.

Akhir sekali “Kelantan atau Kota Bharu bukan tempat untuk orang susah bernaung”.

Banyak pengajaran untuk ku dan rakyat Kelantan serta pelancong (berkereta) yang mungkin terdiri daripada Perantau Kelantan atau orang luar Kelantan. Fikir-fikirlah…daripada cerita benar ku ini.



Salam Takzim,

Mikaeel Jackson dibunuh atau terbunuh??

Assalamualaikum,

Setelah sebulan Michael Jackson atau nama islamnya Mikaeel Jackson meninggalkan kita dan kembali kepangkuan Yang Maha Esa. Ingin saya menyentuh serba sedikit kisah Raja Pop Michael Jackson. Sebelum itu, saya sangat berterima kasih kepada Bapa Saudara saya (Om di) kerana menaikkan semangat saya untuk menerbitkan entri ini. Terdapat beberapa penyataan yang saya ambil dari beberapa blog yang mempunyai maksud yang sama dengan entri saya ini.

Berikutan dengan kematian michael jackson, pelbagai spekulasi yang telah timbul. Menurut sumber yang boleh di percayai, berkata beliau di bunuh oleh doktor peribadinya sendiri menggunakan ubat penenang yang melebihi dos yang di perlukan. Mengikut pegawai penyiasat yang mengendalikan kes kematian Michael Jackson juga telah menyiasat doktor peribadi Michael, Dr. Conrad Murray.

Dr. Conrad Murray telah menjadi doktor peribadi kepada Michael sejak beberapa bulan lalu sebelum kematiannya, telah disoal siasat oleh pihak polis sebanyak dua kali. Murray dikatakan telah membuat kenyataan menunjukkan ada sesorang yang bersalah dalam kes ini dan dipercayai pihak polis menyiasat kes kematian penyanyi ini sebagai kes pembunuhan. Pihak polis telah menjadikan Murray sebagai suspek utama dalam kes ini, menurut sebuah laman web. Terdapat bukti yang menunjukkan Murray mempunyai kaitan dengan 'Propofol', iaitu sejenis dadah yang telah membunuh Michael.

Dadah itu telah dijual menggunakan jenama Diprivan, iaitu sejenis ubat pelali yang kebiasaannya digunakan di hospital sahaja. Michael yang menderita akibat penyakit insomnia yang kronik, telah diberi dadah tersebut menerusi titisan IV(pemberian bahan cecair secara langsung ke dalam badan) untuk membantunya tidur.

Seorang pakar bius berkata: "Menggunakan dadah ini untuk penyakit insomnia adalah sama seperti menggunakan selaras senapang patah untuk membunuh seekor semut.”

Pihak polis yang menggeledah rumah sewa Murray pada kali pertama tidak menjumpai sebarang bahan bukti yang diperlukan. Namun setelah menyoal siasat Murray, pihak polis pergi untuk kali yang kedua dan menemui dadah tersebut bersama sebuah tangki oksigen.

Doktor yang telah memberi Michael dadah jenis 'Propofol' biarpun mengetahui bahaya dadah itu mungkin akan didakwa dengan tuduhan atas melakukan pembunuhan peringkat kedua atau tuduhan atas membunuh orang.

Menurut satu sumber yang berkata: "Kenyataan Murray kepada pihak polis yang menyatakan ada seseorang yang bersalah dalam kes ini ibarat mendedahkan lagi penglibatannya dalam kes ini.

"Beberapa anggota penguatkuasa undang-undang juga terkejut dengan kenyataan yang telah diberi oleh Murray.

"Pihak polis Los Angeles juga telah mula menyiasat kes ini sebagai kes pembunuhan. Menurut sumber dari pihak penguatkuasa undang-undang juga telah menyatakan bukti yang ada cukup jelas menunjukkan 'Propofol' adalah sebab utama jantung Michael berhenti berdenyut pada hari kejadian.

"Mereka juga mengatakan telah mempunyai bukti kukuh yang mengaitkan Murray sebagai perancang kematian Michael."

Murray juga memberitahu pihak polis, dia tidak membuat panggilan kecemasan 911 serta-merta kerana dia tidak tahu alamat rumah Michael.

Peguam Murray, Ed Chernoff berkata: "Dr Murray tidak merancang sebarang pembunuhan yang menyebabkan kematian Michael."

Pihak polis Los Angeles menyatakan pihak mereka tidak boleh menyiasat kes kematian Michael secara rasminya sebagai kes pembunuhan kerana keputusan bedah siasat yang dijalankan masih belum diketahui.

Namun, tidak cukup dengan itu Barrack Hussein Obama telah mengeluarkan kenyataan seminggu selepas kematian Mikaeel yang agak mengejutkan iaitu - ”I love MJ, Igrow up listening to his songs. It is a great loss, but rest asured that there is no conspiracy in his death” .

Persoalan yang timbul di sini, mengapakah presiden Amerika Syarikat tersebut terlalu terburu-buru menyatakan bahawa tiadanya konspirasi untuk membunuh MJ. Adakah awal-awal itu lagi Obama sudah diberitahu oleh CIA bahawa MJ terpaksa dibunuh sebab dia sudah peluk Islam dan akan mengistiharkannya kepada dunia diakhir siri persembahannya yang terakhir secara live di UK. Muncul lagi satu tandatanya di mana kematian MJ adalah di sebabkan oleh islam. Menurut sebuah akhbar tabloid Bahrain yang berbunyi :

“Michael Jackson (MJ) was known as the most loving person in the world. He gave up most of his assets for charity and all his life, he fought for equality of the African Americans, AIDS victims, Against Drug Abuse, Against Abortion, Against Child Labor and secretly channelled his properties for the hungry children of the world.
However, he wasn’t peace at heart. He always think of himself as a child trapped inside a man’s body. Being Peter Pan is all his dream, never to grow up, forever a child. That inspires him to build Neverland - a heaven for children. Children of all ages and races are welcomed to Neverland. MJ had so much love to give.
However, he made a mistake which he didn’t know of the consequences. He saw the peaceful life his brother, Jermaine (Muhammad Abdul Aziz) had as a Muslim - true, Jermaine faced so much pressure that he moved to Bahrain.

In 1989, MJ made a press conference which shocked the world, “I have seen the Islam in the life of my brother, I have read the books about Islam. And I’d love to someday feel the calmness and peace of Islam….”

Since that, MJ’s life was never the same again. He was accused of so many accusations against child molestation. MJ was not someone who can deal with much pressure as he is a ‘delicate child’. All the extortion and black mail followed after that. Everything he did was being seen as wrong in the eyes of the Media. All these are to influence his fans to hate MJ. If he is hated, then he would not be influential anymore.

For several years, he stayed in England. Getting motivation from a long time friend, Cat Stevens, who had converted into Islam - named Yusuf Islam. From him, MJ learnt how Yusuf had survived being Muslim. He made friends with a song writer, Zain Bhikha too, who wrote a song titled, “GIVE THANKS TO ALLAH”, which he wanted MJ to sing whenever he is ready.

Following his trial, MJ withdrew to Bahrain, where he was the special guest of sheik Abdullah bin Hamad Al Khalifa, the son of Bahrain’s king. It was then that Michael began to give conversion more “serious thought.” MJ stayed in Bahrain for approximately 3 years. He studied Islam, the prayers and learn to read the Koran (al-Quran).

Finally, he came back to Los Angeles and in November 2008 MJ had formally converted to Islam in a ceremony at a close friend’s house in Los Angeles. He perform Haj with the King of Bahrain and son on December 2008.

He had a hidden agenda when he wanted to make a final comeback. He announced in a press conference on March 2009, “This will be my final concert. I’ll see you all in July….”.

He planned that during his concert, he would announce that this is the FINAL concert as he wouldn’t be performing anymore. He will declare that he is a Muslim and will only sing with Yusuf Islam and Friends.

At the end of the concert, he will be singing the song, “GIVE THANKS TO ALLAH” with Yusuf Islam. That is the reason why he chose London as his final concert venue instead of the USA. It was because he thought he could escape the USA’s extortion, and that he could perform with yusuf Islam who is in England.

At 12.30am, 25th June 2009, he hugged his production manager and said, “After reherasing for 2 months, I am finally ready for the concert…” Before leaving to sleep, he waved his dancers, “It was a good night everyone. I’ll see you all tomorrow…. ” The next thing… He was pronounced dead at 2.26am….

When 911 was called, there are so much questions asked. It is as if they didn’t know who MJ is and where he lived. The questions asked are more towards to delay time. The hospital said the autopsy result can only be obtained after 2 months - very illogical as even the worst African technology could obtain the result in less than 2 weeks.

MJ’s family members opt for second private autopsy as they started to feel something fishy is going on. The result came out in about 4 days - MJ was drugged with high dosage of anaesthetic - drug that brings about a reversible loss of consciousness, if used to much could stop the heart from beating.

Another result which was not aired in the media was, MJ’s stomach is empty of this drug, but his blood were filled with it - same case as the death of Marilyn Monroe. The private doctors also found many needle marks, afraid to be forced injections given to MJ on his bed.

In CNN Live after a week, Barack Obama was interviewed. And he said, “I love MJ, I grew up listening to his songs. It is a great loss, but rest assured that there is no conspiracy in his death..”

Now, why must a President made such statement before the official autopsy result came out? How would he know that there is no conspiracy without the post-mortem result? Seems like someone is afraid of his shadows.

MJ was known to the world as a person who is against drug abuse. Why must he be addicted to drug, then? If he wanted to commit suicide, why rehearse for his concert? And why will he want to see his dancers the next day?

Enough about his death. I am sure people around the world is not stupid anymore. These supreme power can fool us during the Marilyn Monroe conspiracy, Martin Luther King and Princess Diana. But in this MJ’s case, they left too many loopholes for those who think…!!

MJ left us with this unfinished studio-recorded song, GIVE THANKS TO ALLAH. You can download this song here:MichaelJackson-GiveThankstoAllah.mp3

MJ’s family was about to give him a Muslim burial with the help of The Brotherhood of Islam. But, the CIA showed up at Neverland’s door - blackmailed them that if they do so publicly, Katherine (MJ’s mother) would be pull off from MJ’s 3 children’s custody as well as MJ’s estates. Instead, they’ll hire Debbie Rowe for the purpose, and the court will be in their favour. So much for democracy and fairness…

Finally, they agreed to let MJ have a Muslim Burial in Neverland. But in condition, must show to the public a Christian Memorial Service, as to prove to the world that MJ was never a Muslim.

So, Staples Centre was just a normal show. That’s why the coffin was closed and sealed.

MJ was buried days earlier. The Gold Coffin was empty. They were about to bury the Coffin according to Christianity ways in Hollywood - as in their deal with the USA Government.

These happened, because the USA is afraid of the rising numbers of Muslims in the world.

(Sheikh Ha**d)
The Brotherhood of Islam
Buletin of Bahrain



Sejak kematian MJ saya langsung tidak menyangka bahawa terdapat konspirasi mengenai kematiannya. Namun kebenarannya masih di khuatiri. Hanya ALLAH yang mengetahuinya.



Michael Jackson {MJ) adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak hartanya yang telah dihabiskan dalam membantu dan menyokong gerakan-gerakan amal seperti Afrika Amerika, mangsa AIDS, mangsa dera kanak-kanak dan bermacam-macam lagi.

Walaupun dah berbuat pelbagai kebaikan, MJ masih gagal mencari ketenangan hati. Dia cumalah seorang budak yang terperangkap di dalam badan seorang lelaki. Impiannya adalah untuk menjadi budak kecil selama-lamanya. Impian ini ditambah pula dengan sejarahnya didera semasa kecil menyebabkan dia membina Neverland, tempat untuk seluruh kanak-kanak di dunia bermain dan gembira di situ.

Namun MJ telah membuat satu keputusan yang bakal memberikan impak yang sangat besar di dalam hidupnya. Melihat kehidupan dan ketenangan yang dimiliki oleh abangnya (Jermaine) setelah memeluk Islam, MJ telah membuat satu kenyataan gempar di satu press conference pada tahun 1989.

“Saya telah melihat Islam di dalam abang saya, saya telah membaca buku tentang Islam dan suatu hari nanti saya mahu rasakan ketenangan dan keamanan Islam itu“.

Sejak kenyataan itu hidup MJ tidak sama seperti dahulu lagi. Dituduh berasmara dengan kanak-kanak, ditambah dengan pandangan-pandangan negatif daripada media Amerika Syarikat, membuatkan MJ berada di tahap tertekan. Semua ini dilakukan agar peminat-peminat MJ melihatnya sebagai satu ikon yang gagal seterusnya membuatkan influence MJ berkurangan.

Melarikan diri daripada tekanan pihak Media USA, MJ telah tinggal di England selama beberapa tahun. Di England, MJ berkawan rapat dengan Yusof Islam atau lebih di kenali sebagai Cat Steven, Dari Yusof Islam, MJ belajar serba sedikit tentang Islam. Malah semasa di England, MJ telah berkawan rapat dengan seorang pencipta lagu, Zain Bhika yang telah menciptakan lagu “Give Thanks To Allah” khas untuk dinyanyikan oleh MJ bila-bila masa dia bersedia.

Semasa kes asmaranya dengan kanak-kanak dijalankan, MJ telah melarikan diri dan menetap di Bahrain. Di sana dia menjadi tetamu khas kepada anak Sultan Bahrain. Di sinilah MJ mula mendalami Islam. MJ belajar sembahyang, baca Al-Quran dan macam-macam lagi selama 3 tahun.

Akhirnya pada November 2008, MJ pulang ke Los Angeles dan membuat majlis memeluk Islam secara rasmi di rumah kawan karibnya. Pada December 2008, MJ telah pun pergi menunaikan haji bersama Sultan Bahrain dan anaknya.

Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri. Dia memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan berhasrat untuk mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Malah MJ juga mahu menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama Yusof Islam. Sebab itulah MJ memilih London sebagai tempat konsert terakhirnya bukannya di USA kerana takutkan pihak berkuasa USA.

Pada 12.30 25 June, MJ memeluk managernya dan mengucapkan selamat malam. MJ berkata
” Selepas berlatih selama 2 bulan akhirnya saya dah bersedia untuk konsert ini”
.. Selepas melambaikan tangan dan mengucapkan selamat malam, MJ pun pulang ke hotel. Tapi kira-kira jam 2.26 pagi, MJ didapat telah meninggal dunia..

Semasa 911 dihubungi, banyak soalan yang ditanya seolah-olah mereka tak tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada. Nampaknya ada pihak yang cuba melengahkan masa bantuan tiba. Tambah pelik bila pihak hospital mengatakan hasil autopsy hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi sekarang dah bertambah canggih.

Oleh kerana itu, keluarga MJ telah pun mengupah private doktor untuk membuat autopsy kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari. Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang mampu membuatkan jantung berhenti berdenyuti jika diambil secara berlebihan.

Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.

Dalam CNN semasa diinterview, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama telah mengeluarkan satu kenyataan yang agak pelik.

“Saya suka MJ. Saya membesar mendengar lagunya. Ia satu kehilangan yang besar tapi saya jamin tiada konspirasi dalam kematiannya”.

Pelikkan kenapa seorang Presiden beria-beria cakap tiada konspirasi dalam kematian MJ sebelum keputusan rasmi autopsy MJ dikeluarkan? Kalau betullah MJ nak bunuh diri, buat apa dia beria-beria nak berlatih selama 2 bulan untuk konsert dia nie?

Keluarga MJ inginkan MJ dikebumikan secara Islam. Tapi CIA telah muncul dan memberi ugutan jika pengebumian secara Islam dilakukan secara awan (dalam TV). Ugutannya ialah Katherine, mak MJ tidak akan mendapat hak penjagaan anak-anak MJ sebaliknya Debbie Rowe yang akan dapat.



Akhirnya mereka bersetuju untuk MJ dikebumikan secara Islam di Neverland. Tapi dengan syarat satu pengebumian olok-olok secara Kristian mesti diadakan. Itulah yang anda semua tengok di Tv. Sebab itulah keranda MJ ditutup dan tak dibukak. Sebab mayatnya tak pernah ada dalam tu. Ini semua dilakukan semata-mata nak bagitau dunia yang kononnya MJ bukan seorang Islam.

Download lagu MichaelJackson-GiveThankstoAllah.mp3



Salam Takzim,

Dosa gugur apabila suami, isteri bersalam

RASULULLAH saw bersabda, yang bermaksud:

"Seorang isteri yang bermuka muram di hadapan suaminya, maka ia dalam kemurkaan Allah hingga ia dapat membuat suasana yang riang gembira kepada suaminya dan memohon kerelaannya."


Begitulah besarnya harga senyuman seorang isteri kepada suaminya kerana senyuman akan mencetuskan suasana kegembiraan yang sebenarnya dikehendaki suami ketika pulang dalam keletihan.


Muka yang masam bukan saja akan menimbulkan kemarahan suami, malahan menyebabkan Allah turut murka dan kemurkaan Allah itu berkekalan hingga isteri berjaya mengembalikan suasana gembira serta memohon keampunan daripada suami.


Sesungguhnya keredaan Allah terletak pada keredaan suami. Justeru, apabila suami pulang segeralah bukakan pintu, persilakan masuk dengan penuh hormat dan ciumlah tangan suami sebagai tanda hormat serta meminta maaf, walaupun isteri merasakan tidak berbuat sebarang kesalahan pada hari itu.


Sebuah hadis ada menyebut bahawa apabila seorang suami bersalaman dengan isterinya, maka gugurlah segala dosa dari celah-celah jari mereka berdua.


Andai mempunyai anak-anak, ajarlah mereka itu untuk selalu bersalaman dengan ayahnya kerana kelaziman akan memupuk rasa kasih dan hormat anak-anak kepada orang tua.


Kebahagiaan rumahtangga terletak pada akhlak dan budi pekerti isteri. Biarpun seorang isteri itu tidak cantik tapi jika cukup sempurna layanannya terhadap suami dan berakhlak pula, tentu ia akan menjadi penghibur dalam rumahtangga.

Oleh itu wahai isteri, hendaklah berlumba-lumba untuk menjadi seorang isteri yang solehah, yang bertakwa, berakhlak mulia dan taat kepada suami.


Rasulullah bersabda, yang bermaksud:

"Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung-burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."

http://farm3.static.flickr.com/2133/1564229991_88ed166bb9.jpg?v=0

Jika seorang isteri mengharap cintanya berbalas, maka banyakkan mencari keredaan Allah melalui keredaan suami.

sumber : http://zamzontheblog.blogspot.com/


Salam mesra,

centrebook: Cara Meningkatkan Page Rank


Berbagai cara telah anda lakukan untuk menaikkan Page Rank pada blog Anda, namun mungkin ada salah satu di antara cara menaikkan page rank yang belum anda di cuba.
silahkan ikuti caranya seperti berikut:

1. Selalu online dan memberikan komen kepada Blog teman anda, dan usahakan selalu memberikan minimum 5 komentar pada blog yang belum anda buka sebelumnya.

2. Saling bertukar link dengan teman blogger/ web

3. Memasang iklan di berbagai web yang percuma

4. Memberikan info yang menarik pada blog yang membuat orang selalu mengunjungi blog anda, sebaiknya adalah hal-hal yang sangat diperlukan dan juga versi terbaru.

5. Tidak menampilkan gambar/ flash yang mengganggu proses untuk loading

6. Selalu berbincang di berbagai forum untuk mempromosikan blog anda.

7. Menambah link-link yang mudah untuk teman anda mencari informasi.

8. Di dalam blog anda, haruslah menggunakan kata-kata yang mudah di fahami dan berbahasa sopan.

9. Berusaaha memberikan jawapan kepada teman yang bertanya pada blog anda.

10. Selalu Optimis dalam blog.

Semoga Tips ini berguna bagi anda.

sumber : http://centrebook.blogspot.com/

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme